Friday, January 14, 2011

Menentang makhluk dalam air

Salam...

Hari ni dapat main kayak..yeay~ huhu..macam orang jakun la pulak..tp ni bukan pertama kali aku main kayak..da kali ke berapa ribu entah (ok nampak sgt menipu di situ ye)..tp mmg sebelum ni dah pernah main kayak la..cuma ni bila dah lama tak main, sekali dapat main rasa macam agak ter'over' excited pulak..hehe~


Ala bukan main kat mana pun..kat kem Merang tu je..lepas habis kelas tadi terus siap-siap pergi..ramai la jugak yg join..aku naik kayak dgn roomate kesayangan ku si famox (oppss!! jgn salah tafsir ye..cukup la pak kiyai gosip kan kami)


Mula-mula naik kayak yg putih tu..lepas tu tukar pulak yg warna pink, nampak mcm menarik je..hehe..tp yg tak bestnya naik dgn famox ni dia malas nak kayuh! kayuh sikit berhenti..kayuh sikit berhenti..macam mana kayak nak gerak?? dah la tu, bila gerak pulak asik ke kiri je..ok nampak sgt berat belah kiri..dan si famox beri alasan tangan kiri dia tak kuat..ceh~ tak boleh pakai punya alasan..


Ok bila dah puas main kayak, terjun pulak dalam kolam tu..hehe..

Tp tiba-tiba....

ZZUUPPP!!!

Terasa seperti ada sesuatu menarik aku ke dlm air..tarikan yg sgt kuat dan tak mampu melawannya..dan arrrgghh....aku tenggelam ke dasar kolam...dgn life jacket sekali..!! (sepatutnya org pakai life jacket tak boleh tenggelam, kecuali ada sesuatu yg tarik ke dalam air dgn kuat..)

Aku jd panik..!!

Habis segala NaCl, E. coli, Salmonella semua aku telan dgn jayanye....

Meronta-ronta untuk naik ke permukaan air..dan aku rasakan benda tu jugak meronta-ronta dan menarik-narik kaki dan badan aku ke dalam..dan rasa macam ada sesuatu yg berlaga-laga dgn kaki aku kat dalam tu...

Akhirnya.....

Aku berjaya naik ke permukaan..tapi...ada rasa tangan yg pegang bahu aku...alamak...apa pulak bendanya ni.??


"Emy......bawak aku ke tepi.."

Aku toleh belakang (dgn muka cemas)...

Laa...Adzna rupanya...

"Aku nak tenggelam ni..aku tak pandai berenang.."

Rupanya dia la yg tarik-tarik dalam air...haish...bikin panik orang saje..

Dengan rasa simpatinya, aku pn tarik la dia bawak ke tepi...huhu..

Nak tergelak la pulak bila ingat balik...

Tu la peristiwa yg 'meyeramkan' kat situ..lepas tu, si Adzna terus dia pandai berenang bila dah belajar dgn sifu..haha..siap ajak lumba renang lg..hehe

1 comment:

Anonymous said...

awk ni comel kn..comel je posing cm tu..amek pic awk ni eh?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails