Saturday, January 2, 2010

2010 menyingkap tabir

happy new year 2010...selamat tahun baru 2010...welcome 2010..!!!

aku tau post kali agak lambat ckit..bkn ape, wifi kat hostel ni mmg lembab tahap gaban pnye...ni pn nasib aku baik dpt post entry ni...sebelum ni aku guna celcom braodband je..tp entah mcm mana usb broadband aku boleh patah pulak..so terpaksa la guna wifi ni...

tahun pertama dok kat ganu ni nak jugak tengok mcm mana sambutan tahun baru kat sini..aku dgn member2 yg len - fatah, ikram, ika, rai n mira pun plan nk g tgk sambutan tahun baru kat Dataran Syahbandar..harapan dapat countdown sama-sama menjelang tahun baru n dapat tengok bunga api yg cantik2..

9.30 mlm

gerak dr hostel jln kaki je..sebab dataran tu dekat je dgn hastel aku..jd xde masalah sgt la nk jln kaki..kereta2, motor2 berpusu-pusu menyesakkan jln..semua menghala ke dataran..dlm fikiran aku 'wah..ramai nye nk g sambut new year..mesti best ni' walaupun aku tau mmg x ada konsert tahun baru kat sini..tp aku dpt rasakan kehangatan suasana menyambut tahun baru..



10.00 mlm
tiba di dataran syahbandar..ramai sgt manusia berkumpul kat situ..tp masih x ada apa2 yg menarik pun..skrin besar pun xde..aku fikir mungkin masih awal lg..belum start apa2 lg kot..ajak diorg makan dulu..tiba2 nmpak org ramai mengerumuni sebuah gerai kecik..mcm ada yg menarik perhatian..bila dtg dekat, terdengar suara menyeru "malam ni anda semua akn dapat tgk toyol" haha..mcm best je..aku pn nk tgk gak toyol cm ne..dlm hati ckp 'auta je semua ni'..20 minit tunggu..toyol x muncul2..aku mula terpikir mungkin org tu adalah toyol nye..ngosh!!! kena tipu hidup2..

10.30 mlm
order makanan...kat gerai maknan ni pun org sgt ramai...x mcm hari2 biasa..nampak gerai sate (hehehe..) order sate 30 btg..cukup la tu buat syarat je..haha..

sate hangus..bedal aje..


11.30 mlm
habis makan..suasana masih mcm td...xde perubahan..cuma manusia semakin ramai memenuhi kawasan ni..

11.55 mlm
dah nak sampai kemuncak detik 12 tgh mlm...aku makin pelik..suasana masih x berubah..cuba mendekati dataran..

12.00 tgh mlm
tiba2 aku nmpak bunga api di langit...waahh dah mula...kitorang teruja..lepas tu senyap sunyi xde lg bunga api..yg ada cuma mercun roket ala-ala meletup x jd...diselangi 3,4 bunga api...suasana kembali aman...dlm hati aku bermonolog ' itu je ke???' kah..kah..kah...tanpa countdown tiba2 bunga api muncul di samping mercun2 roket yg comel2...tu je lah sambutan tahun baru di sini...

12.30 mlm
bosan..tiada apa-apa yg menarik 'persembahan ' bunga api dah lama berakhir...org ramai mula berpusu-pusu keluar, balik..sambutan tahun baru di terengganu ni sgt hambar..seperti tiada apa-apa berlaku..n aku pun pelik kenapa org ramai berkumpul kat dataran sedangkan mereka dah tahu xde apa-apa yg berlaku utk menyambut tahun baru...mungkin sekadar membuang masa....kitorang pun balik dgn hati yg geli melihat gelagat manusia di sini menyambut tahun baru dgn 'cara tersendiri'..

bergigam sebagai tanda protes..haha..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails