Tuesday, January 5, 2010

Sekayu Waterfall vs Kepala Air


pagi ni langit nampak cerah..hati aku mula memancarkan sinar harapan..tp awan berarak mndung mcm nk hujan..7.30pg aku dgn rai pegi amek kereta sewa...viva je..boleh la sumbat 6 org..aku x kesah sebab aku drive..xla jd mcm sardin dlm tin mcm diorang..haha (jht gile)..

tiba2 hujan turun renyai2..x la lebat sgt..tp hati aku risau jugak kalau hujan jd lebat..mgkin t'pkse batalkan plan ni..adoii..tp nasib kitorg baik..awan terus berarak menyingkap tabir pagi..mentari pun memancarkan sinarnya...haha..(puitis sgt ni)..

dr kuala terengganu sampai Hutan Lipur Sekayu ade la dlm 50km..ambik masa dlm 1 jam nk sampai..first time pegi..dah biasa nanti 20 minit je boleh sampai..huhu..sampai je, hujan lebat menyambut kedatangan tetamu..duduk dlm kereta dulu..mengunyah apa-apa yg patut..

hujan dah reda, boleh la naik..hmmm..boleh tahan cantik jugak tempat ni..aku dengar nak masuk kena bayar seringgit..tp kitorang masuk dgn selamber nye xde kena bayar pape pon..save jugak duit aku (walaupun seringgit, amat berharga)..

belum masuk pun pintu gerbang tu, simptom 'gigamititis' (penyakit gila bergambar) mula menyerang..x boleh tahan dah..masuk je pintu tu, simptom mula merebak..menyebabkan complication pd tangan utk menekan butang snap pd kamera dgn kekerapan yg tinggi..


fatah org pertama terjun ke dalam air..mungkin sebab x mandi dr pagi..haha..diikuti konco-konconye (rai n mira)..aku sentiasa dgn kamera ku merakamkan saat-saat gembira bersama..ikram hanya mencelup kaki ke dalam air..mungkin trauma dgn peristiwa lampau yg menghantui dirinye..



ika tak bawak baju mandi pulak!!! adoyai....da tau mau pegi air terjun lg tinggal baju..simpati tgk muka ika, emy bermurah hati 'sedekah' sweater dia...walaupun berat hati, tp demi melihat ika gumbira spt ank2 kecil yg lain, emy merelakan jua sweaternya dipakai ika utk mandi...hahaha...pengorbanan utk sahabat...
**watak emy di sini adalah aku..hahaha..



x tahan tgk diorang bergumbira dlm air, aku pn terjun..bergumbira spt ank2 kecil yg lain..

hujan yg turun menyentap kegumbiraan ku dan mereka..pantas kitorang naik ke tebing..snap..snap..snap..bergigam..hujan turun semakin lebat..paras air naik mendadak..kalau tegok kederasan air, mmg confirm sesape yg jatuh x dpt diselamatkan lg..air yg td jernih td dah bertukar jadi keruh mcm air teh tarik kat warung mamak..mmg xde harapan nk mandi lg...fenomena 'kepala air' sudah mari...




rai jatuh tergelincir kat batu 2x..hampir2 lemas masa dia terjatuh kat kepala air terjun..masa tu air sgt deras..rai ni berani sgt g kat bawah air terjun tu..sekali tergelincir, jatuh..nasib baik x masuk dlm air..kalau masuk dlm air mmg x tau nk ckp apa...kalau masuk dlm air mmg air tu akn tarik ke bawah..susah nak naik balik + tujahan air terjun yg kuat..org nk selamatkan pun dah x boleh sebab risiko sgt tinggi.. konklusinya = lemas!!! tp nasib rai baik hari tu....

puas bergigam...ngap..ngap..ngap..makan la pe yg ade..ikram buat spagetti dgn sup cendawan makan dgn roti..ika dgn mira lak bawak bebola ikan, ketam, udang...mcm2 bola la ade..aku x bawak apa-apa..ngap aje...haha..


pukul 3 ptg...kemas-kemas nk balik..walaupun x puas berendam, tp yg penting kitorang happy dpt gather together mcm ni..dpt eratkan lg frenship kitorang...sebelum balik solat zohor dulu kat surau...



credit to:
EMYNUR SHAFEKH BIN SEMEN
MOHD FATAHUDIN BIN ISHAK
MOHD IKRAM BIN ZULKIPLI
AMIRA NADIAH BT. ABU BAKAR
ZULAIKHA BT. ABD RAZAK
NUR RAIHANAH BT. ROZAIMI



aku akn cerita dlm entry lepas ni mcm mana aku boleh balik dgn kaki ayam..hahaha..

2 comments:

Anonymous said...

best nyer~~

Admin Wak said...

wow mwnarik.. kalau sudi follow wak juge ok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails