Saturday, January 2, 2010

Sekayu: Sebalik Tabir



utk mulakan xpedisi sem ni, kitorang pilih nk g picnic kat Sekayu Waterfall, KT..

krew:
1. ofcoz la aku, emy the mysterious
2. Fatah the gemox
3. Ikram the karat
4. Ika the belit
5. Mira the kecik
6. Rai the bha

plan semua da siap..mula2 pikir nk g hari sabtu sebab ahad tu ade la masa nak rehat kejap..isnin dah ada kelas..tp bila plan lg sekali, tukar hari pulak! nk g hari ahad pulak sebab pikir mungkin hari ahad x ramai org sgt sebab org semua da naik kerja (terengganu kerja hari ahad-khamis)..mungkin gak xde org lagsung! jd kitorang setuju nk g hari ahad..sewa 2 bijik kereta..ngahaha~ 1 aku drive, 1 lg bia rai drive..

semua dah excited nak g picnic ni..tetiba hari jumaat tu (1/1/10 - tahun baru 2010, hujan turun selebat-lebatnya dr pagi sampai ke malam x henti2..masa ni la masing2 da terpikir nak tukar plan..tp persediaan semua dah dibuat...tinggal gerak je..

tp bukan tu yg aku nk cerita dlm post kali ni..aku nk cerita pasal preparation nk g picnic ni..haha...time to shopping...!!!

kitorang g la Mydin Mall kat KT ni utk shopping apa2 yg patut n jugak yg x brape patut..maklum la kat KT ni mall terbesar di abad ni ialah Mydin Mall saje..tiada lg yg setanding dgn nya..jd nk pilih brg pun agak terhad dan ada sesetengah barang tu mmg x jumpa langsung kat sini...

aaarrrggghh...sebelum shopping, better get the energy first - Pizza Hut!!!!! dgn perasaan terujanya nk mkn pizza kat ganu ni kitorang pn order la mcm2 utk menambahkan lg lemak2 dlm bdn ni...

1. set pizza utk 6 org mkn - 1 large n 1 regular pizza
2. tambah lasagna sbg menu wajib aku..haha
3. tmbah salad - utk nmpk sihat la kononnye
4. aku order spagetti

waitress tu pn terangguk-angguk sambil tulis menu yg kitorang order..x lama lepas kitorang order, dia datang balik tanya aku "spagetti tu nak meat ke nak chiken?" aku jwb "meat"..dia pagi..lepas tu dia dtg balik tanya aku "spagetti x ada, boleh tukar menu lain" hhmmm..aku bleh thn lg..aku jwb "x pe cancel kan je"...dia jwb "ok"..lepas tu dia dtg lg kat aku tanya "emm...bang, lasagna hari ni xde" aku terkedu kejap..aku jwb dgn selambe "xpe..x payah"...die pegi blik..dan x lama lepas tu die dtg lg.."bang, coke xde..tukar mirinda oren boleh?" 'what??? semua bnda xde..ape yg ada kat sini??' aku bermonolog dalaman..aku da mls nk lyn, angguk kepala je...kalau ikutkan hati nk je aku angkat kaki..tp tgk member2 ygnk mkn, jd x sampai hati lak..manangement restoran fast-food kat ganu ni mmg sgt teruk..le dikatakan thp merangkak lg..bleh tukar nama jd restoran slow-food..sabo je la..

muka-muka tembam mcm pizza..

lepas melantak, kitorang g shoppping.....

terbaik ika..aku xnk makan nanti sakit perut..


ika bersungguh-sungguh memilih tisu yg terbaik utk dirinye (padahal xde bajet)

cukup ke ni nk bwk g picnic? haha..mcm stok sebulan

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails