Tuesday, April 27, 2010

aku merinduimu....

sudah lama aku memendam rasa....
sudah agak lama perasaan ini terbuku di hati....
ingin ku luahkan perasaan ku ini...tetapi tiada siapa yang mahu mendengar...

ku suka kan dia....
adakah dia juga merasai apa yang ku rasa..?
aku rindukan dia...
adakah dia juga merinduiku setiap masa..?
ku mendambakan kasih darinya...
adakah dia juga mengharapkan kasih sayangku..?

ku sudah lama memaafkannya atas ketelanjuran yang dilakukan dulu..
ku ingin hidup bahagia disampingnya...
teringat kenangan manis tika bersamanya...
tak mudah untukku melupakan itu semua...
telah banyak onak dan duri kita tempuh bersama...

mengapa seakan sukar untuk ku lepaskan bebanan perasaan yang ku tanggung ini..?
adakah ini yang dikatakan cinta pandang pertama..?
tatkala mata saling berpandangan, sinar harapan terus menusuk qalbu suci ini....
berputiklah cinta-cinta di hati....



walaupun kau jauh di mata...tetapi hati ini seakan dekat pada mu...
walau sejauh mana pun kaki ini melangkah..ingatanku tetap padamu..
tak pernah pudar..tak pernah karat..
ia tetap segar dan mekar di kotak fikiranku..

sayangku....
aku sangat-sangat merinduimu kala ini.......

sudikah kau.............
menjadi santapan dan hidanganku..?

oh...ROTI JALA.......
bilakah akan dapat aku menyantapmu lagi???




p/s: gambar rai sebagai hiasan semata-mata

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails