Wednesday, August 18, 2010

Aku jadi gila..!!!

Salam...

Bulan puase ni memang banyak betul ujian dan dugaannya..macam-macam yag aku hadapi..ni baru 7 hari puasa..tapi tahap kesabaran aku satu per satu diuji...nak marah-marah pun tak guna, kurus puasa nanti...

Bermula dengan terpaksa menghadap bermacam-macam karenah manusia yg cerewet dan pelik-pelik sampai lah ke PD (pendrive) aku hilang...setiap hari bagai tak pernah putus dugaan..lepas satu, satu perkara pulak muncul...mungkin ni semua untuk menguji keimanan aku...

Assignment pulak melambak-lambak...lab report (jurnal ala tesis) micobe minggu lepas tak siap lagi, dah tambah lagi satu lagi..report PSP..report biochem..seminar..semua belum siap..macam mana nak hidup ni?? tiap-tiap hari tidur pukul 4, 5 pagi..kadang-kadang langsung tak tidur..pagi terus pergi kelas dengan mata macam monster..dalam kelas tersengguk-sengguk..belum cerita lagi kelas 7 hari seminggu..bilakah masa untuk berehat? kalau ada pun, cuti bonus sehari...

Then tiba-tiba terjumpa prof., free saje dapat kerja baru..dia suruh pulak buat artikel kemerdekaan..apa aku nak goreng?? dengan semangat 'kemerdekaann'nya artikel siap dalam masa 15 minit..tak tahu apa yg aku merepek dalam tu..yg penting hantar..banyak lagi kerja yg lebih penting aku nak buat..

Majlis anugerah dah dekat..masing-masing sibuk uruskan itu dan ini...dah siap-siap prepare semua, ada pulak yg mintak tangguh atas sebab yg sangat remeh dan tak boleh diterima akal..kerana 15 orang anak emas, nak tangguh majlis untuk 350 orang?? what the........tak puas hati..kita lawan..tak kira, buat ikut plan jugak..semua dah ready, tinggal run je..then ada jugak yg sangat cerewet dan tak professional langsung!!..tak nak datang majlis kalau si makhluk ni datang..that's you personal problem!!! please be professional dengan title besar kau tu.....who cares kau nak datang ke tak??!! tak effect kat majlis student pon...

Hari ni, nyawa aku seakan-akan hilang, direntap, diragut...pendrive aku hilang..dalam tu lah segala hasil kerja aku disemadikan...bahan assignment, report, lecture notes, fail-fail persatuan, etc...aku dah hampir jadi gila...do i need to redo all the works that i've done??!! aarrggh....

mode aku tangah tension & stress sangat-sangat...terlalu banyak benda yg perlu ditelan dalam satu masa..apa yg aku boleh buat hanya banyakkan besabar...bulan puasa ni tak baik marah-marah..terima kasih kepada rakan-rakan dan pensyarah yang sentiasa memberi sokongan dan semangat...tenteram seketika hati ni...especially to Raihanah kerana dengan jayanya telah menjadi penasihat aku..bak kata (f) Dr. Anuar, we're all brothers n sisters....help others, Insyallah may Allah S.W.T. bless you....to my friends yg aku tak tegur tu nampak muka aku ketat je, i'm sorry...bukan sengaja..hope u understand my condition...i'm really tired of this...

Adakah ini harga yg perlu dibayar oleh seorang pemimpin demi kesenangan dan kebahagiaan orang lain???

Terasa memerlukan seseorang untuk meluahkan segala bebanan yg tertanggung...dulu, ada orang di sisi untuk mengadu, ada tempat untuk meluahkan rasa...sekarang, blog ni la tempat mencurah segala yg terbuku di hati...aku yakin emmy kuat!! boleh hadapi semua ni dengan tabah...jangan mudah mengalah...

3 comments:

..:aku adalah aku:.. said...

salam....
aku tahua ape yang ko post ni.. ade kaitan ngan aku...
aku minta maaf banyak2...

zUlaikha rAzak said...

chaiyok weh!
dun wori..sume dak diet ngah merasekan bnd yg same skunk
btabah ye...msti ade sirna yg mnjelma nnt:)

RAIHANAH ROZAIMI :) said...

ahaks..xsangka ade name aq..kwang2...hahha..just do the best ok~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails