Saturday, December 12, 2009

sayang adik

seperti hari2 sblm ni yg membosankan dan x tau nk buat apa...aku ambik kunci motor dan start motor...mula2 rasa nak jalan2 je..tp xde tempat nk dituju..aku ikutkan je hala tuju roda motor aku...

tiba di satu simpang..aku ternampak la ada 3 org budak2 jalan2..agak2 dlm 4-7 thn kot...2 lelaki sorang perempuan..yg perempuan tu nmpk mcm muda sikit dr yg bdk lelaki lg sorang..mungkin diorg adik-beradik kot...yg perempuan jln sebelah sorang budak lelaki yg kecik yg tgh mkn aiskrim, dlm 3 atau 4 thn gitu la..

masa aku lalu sebelah diorang, si kakak tetiba terkejut bila nampak ada motor lalu...terus dia berhenti berjalan dan peluk si adik yg kecik tu kuat2...aku pun terkejut jugak! tp aku nampak si kakak tu bersungguh-sungguh menjaga keselamatan adik dia..si kakak tenung aku sampai la aku melepasi diorang..aku sempat gak tengok diorang kat side mirror motor aku...

aku jd geli hati pulak tgk gelagat diorang tu...tp aku kagum n bangga jugak dgn si kakak yg betul2 sayangkan si adik...tp yg si abg besa tu buat dono je...

persoalannya: muka aku ni ada mcm muka peragut ke sampai diorang takut tgk aku??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails