Monday, November 1, 2010

Jatuh tangga vs. lepaking

Salam..

Cerita ni dah nak basi dah pun..tp tak kira, nak story jugak..cam ne aku boleh jatuh tangga..utk kali yg kedua!!! adooii....rasanya 'nikmat' sekali..tak terhingga..

Di suatu petang...hujan turun dgn lebatnya..mencurah-curah membasahi bumi..dan kala itu bantal roomate aku pun basah disimbahi air liur basi..hanya aku yg masih berjaga..mengemas kain baju kotor..nak basuh la..ape lagi..walaupun hujan masa tu, tak mematahkan semangat aku nak basuh baju (sebab dah seminggu tak basuh)..haha..

Aku menuruni anak tangga dgn berhati-hati..sambil memikul bakul baju..menuju mesin basuh di bawah..tak berapa nak rajin basuh tangan sebab banyak sangat!! so, gunakan kemudahan yg ada..2 ringgit je dah siap semua..kan mudah..

Nak dijadikan cerita, ketika mendaki anak-anak tangga (masa ni kat aras 2), **muzik saspen pun masuk** tiba-tiba.......tiba-tiba.........tiba-tiba........aku merasakan badan ku seperti terhempas ke lantai (tangga la ngek!)..patella (lutut), tibia (tulang kering) terhentak ke bucu tangga dan menggelongsor 3-4 anak tangga ke bawah..takkan naik ke atas pulak! ..arrggghh...rasa nak jerit kuat-kuat je masa tu, tp cover dulu, takut org gelakkan (sempat pikir ke masa tu??) so, diam je...menahan sakit dan bila dah ok sikit, naik atas dgn muka selamba buat-buat macam takde apa-apa berlaku...


Balik bilik....maik ai..lobam kaki den...(gambar tak dapat disiarkan krn faktor aurat)...bengkak-bengkak segala..rasa macam nak patah je tulang ni...urot la sikit-sikit..layan diri..5 hari jugak nak baik ni...nasib lah baik gluteus n coccyx tak terlibat dalam kemalangan..kalau x, gelap masa depan woo....

Lantai sangat licin dan selipar-dah-layak-masuk-longkang dikenal pasti sbg punca kejadian....

****

Malam sebelum balik kampung, sempat lagi lepaking dgn classmates..sambil hantar member-member yg tak sabar nak balik kampung tu kat stesen bas (bus stand) MBKT...

Lepas hantar diorang, aku & azie pergi mcD, isma & rai pergi beli nasi untuk cik halus tu...sampai kat mcD aku dgn azie dgn selambanya duduk tanpa dipelawa..dah tu tak order pulak! duduk sembang-sembang dlm setengah jam dgn meja kosong..haha..

Isma & rai dah sampai barulah kitorang pergi order - macam biasa quarter pounder 1 set cukup la...tak lama lepas tu joe & zetty yg entah datang dari mana tiba-tiba join pulak..hmm ramailah sikit..kalua tak dari tadi aku sorang je jejaka yg menjadi tumpuan..hehe...


Lepak-lepak cerita-cerita (release tensen lah katakan dah abis sem) sampailah pukul 11 mlm - tu pun staf mcD tu dah macam menghalau je..cepat gila tutup..saja lah tu suruh orang balik cepat...padahal open 24 hours kan...dgn sedar dirinya kitorang pun balik...tak reti-reti lg ke...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails